sâmbătă, octombrie 11, 2008

Dus cu forta la „nebuni“

GARCEA ZELOS Un husean s-a trezit luat pe sus de un politist, încãtusat, lovit, fãcut pachet si trimis la „nebuni“

FATÃ ÎN FATÃ Confruntare decisivã ieri, la sediul Politiei Husi, unde un localnic în vârstã de 59 ani, a fost pus fatã în fatã cu un politist pe care l-a acuzat într-o plângere cãtre IJP Vaslui de faptul cã l-a încãtusat, l-a bruscat si l-a dus la Psihiatrie, fãrã niciun temei legal.

POVESTIRE Un fost ceferist din Husi, în prezent pensionar, a fãcut reclamatie la superiorii din cadrul IJP Vaslui, contra unui politist din localitate, acuzându-l cã, în urmã cu ceva timp, omul legii l-ar fi însfãcat de pe drum, i-a pus cãtusele, l-a lovit cu piciorul si l-a dus la Spitalul de Psihiatrie din Vaslui. Povestea lui Miticã Prepelitã pare incredibilã, cu atât mai mult cu cât omul sustine cã nu a avut niciodatã probleme... cu capul! Ancheta începutã încã din luna mai, abia ieri a ajuns la etapa de punere fatã în fatã a celor doi : reclamant si pârât. „Asa cum am scris si în plângere, acest politist, Tiberiu Romila, a venit în data de 15 mai pe stradã la mine. A oprit masina, mi-a zis sã intru în dubã. Eu nu am intrat, pentru cã nu mã simteam vinovat cu nimic. Atunci s-a supãrat, a început sã-mi dea dupã cap si mi-a pus cãtusele. Mi-a dat si cu piciorul... nu mai spun unde, cã îmi este rusine „, a relatat Prepelitã. Acesta a spus cã odatã încãtusat si suit în dubã, a fost oprit tocmai la Vaslui, la Psihiastrie. „M-au dus la psihiatrie. I-am rugat pe doctori sã mã controleze si sã mã lase în pace, cã nebun nu sunt eu, ci politistul“, a mai spus reclamantul. Doctorul Silvestrovici, cel care l-a consultat pe Prepelitã, l-a externat pe acesta dupã doar 12 ore, considerând cã este un individ responsabil în fata legii. „Domnul doctor mi-a spus pe bilet cã sunt perfect sãnãtos si pot rãspunde în fata legii“. Miticã Prepelitã a venit înapoi acasã si la câteva zile, a formulat plângere împotriva politistului care l-a dus cu forta „la nebuni“.

De fapt, nu este bolnav la cap, ci are doar divergente cu sotia!

PROBLEMÃ Cum ar fi fost culmea ca politistul sã vinã si sã-l însface pe Prepelitã fãrã niciun motiv de pe stradã, ba mai mult, sã-l ducã si la spitalul de boli mintale, o intrigã tot a existat. Sesizarea cãtre oamenii legii a fost fãcutã de consoarta lui Prepelitã, cu care, locuieste în aceeasi curte, desi sunt divortati. Din relatãrile vecinilor, femeia s-ar fi sãturat de „ciudãteniile“ bãrbatului si atunci ar fi chemat Politia sã o ajute sã-l ducã la spitalul de boli psihice, acolo unde a apreciat ea cã i-ar fi locul fostului sot. Nu-i exclus ca, din exces de zel, politistul sã fi exagerat cu „mãsurile de convingere“ la adresa lui Prepelitã, însã toate acestea vor fi stabilite la finalul anchetei. „Nevasta mea s-a sãturat de mine. A divortat si legea m-a lãsat în jumãtate de casã. Ea vrea sã mã închidã la nebuni, ca sã rãmânã în toatã casa. Si îi dã ajutor si Politia, vãd eu“, a comentat, supãrat, reclamantul.

Politistul neagã comportamentul agresiv fatã de Prepelitã

CONTRAR Politistul a negat, în fata anchetatorilor, cã ar fi avut un comportament neadecvat fatã de reclamant, respingând si acuzatia cã i-ar fi pus cãtusele acestuia, în momentul în care l-a luat de pe stradã. Ba mai mult, politistul sustine cã s-a purtat foarte frumos cu huseanul reclamagiu si nu întelege ce l-a determinat pe acesta sã ia mãsuri împotriva lui. Prepelitã, în schimb, îsi mentine declaratia: „Minte, domnule. Eu nu vreau dreptate pentru mine, vreau ca politistii sã stie cã nu e corect, când vãd unul mai prost sau mai amãrât asa ca mine, sã îi dea în cap cu pumnii, sã îi punã cãtusele si sã râdã de el. Cã si acesta se pricepe sã facã o plângere“, a spus huseanul.

Sursa: Adevarul de Vaslui

0 comentarii: