miercuri, octombrie 15, 2008

Chef de chef la Ghermanesti

BUCURIE Petrecere mare, ieri, la Ghermãnesti, comuna Drânceni, acolo unde de ziua Sfintei Parascheva, localnicii prãznuiesc an de an hramul satului! Anul acesta însã, festivitãtile organizate în plin centrul resedintei de comunã au fost cum nu au mai vãzut ghermãnestenii la ei acasã: le-a cântat cântece pe alese „Trandafir de la Moldova“, iar folcloristul moldovean Mihai Ciobanu le-a dedicat piesã dupã piesã. Au sfârâit micii pe gratarele încinse, berea s-a servit cât a fost ziua de mare, iar, prin multime se zãreau oficilitãtile din judet, dar si de la Bucuresti, venite anume pentru a petrece de rând.. cu poporul!

SÃRBÃTOARE Atmosferã plãcutã, ieri, în centrul satului Ghermãnesti, acolo unde, dupã slujba de la bisericã, oamenii s-au strâns cu totii, la o serbare, asa cum nu le-a mai fost dat sã vadã în ultimii ani în satul lor. Pe o scenã mare, le-au cântat localnicilor, cu drag, „Trandafirii de la Moldova“. „Nu ne asteptam sã se facã la noi în sat asa ceva. Cicã pânã disearã, vine si Mihai Ciobanu de la Chisinãu. „Trandafir de la Husi“ cântã tare frumos. Sunt buni, domnule, n-ai ce le face! Noi am auzit cã va fi ceva frumos în centrul satului, dar nu stiam ce o sã se facã“, s-a bucurat Elena, 66 de ani. S-au început apoi horele si sârbele, ca la ceas de mare sãrbãtoare. Bãtrânelor strânse grãmadã nu le-a scãpat nimic : „Ne-a adus si mici. Numai la târg, la Ziua Crucii, când vine bâlciul la Husi mai mâncam noi odatã mici. Acum ne-au adus si la noi. Frumos! Sã ne mai bucurãm si noi, cã stãm în sat si nu stim nimic cum e lumea si cum mai petrec altii. Uite primarul cu tricolorul la gât. Bravo lui, cã face spectacol“, au comentat vârstnicele.

„N-a mai fost la noi în ultimii ani asa ceva“

În Ghermãnesti sunt oameni vrednici, gospodari, cãrora se pare cã le-a lipsit o serbare sãteascã, precum cea organizatã ieri. „Eu vã spun cã am 45 de ani si numai înainte de revolutie se mai fãceau baluri. Venea câte un tobosar si unul cu vioara si jucam pânã dimineata. Dupã aceea, nu a mai fost asa ceva. Noi, la tarã, vrem sã ascultãm o muzicã popularã de-a nostrã, cum era odatã. Nu a mai fost în ultimii ani asa frumos. Îmi place Trandafior de la Moldova, pentru cã i-am vãzut la televizor la Pro Tv. Vã spun sincer cã acolo i-am vãzut. Bravo la cine i-a adus la noi în sat. Eu pentru ei am venit aici“, a spus Jãnica din Ghermãnesti.

Prin multime, demnitarii!

Organizitorii n-au omis nimic. S-au gândit cã la hora satului vor veni si vârstnicii, iar acestia, între douã jocuri, mai trebuie sã se si odihneascã. Asa cã bãncile de lemn au fost însirate aproape de scenã, astfel ca artistii adusi de autoritãti sã fie vãzuti de toatã lumea. Surpriza a fost cã prin multime au fost de gãsit chiar si demnitari, fie de la judet, fie de la Bucuresti. Vicepresedintele CJ Vaslui, Corneliu Bichinet si deputatul Dan Marian s-au asezat si ei pe bãnci sã priveascã, de rând cu lumea, la cântãreti. „Cred cã este foarte important ca orice sat sã aibã o zi a lui. Am venit cu bucurie aici, unde stim cã e un sat de oameni foarte gospodari, sã petrecem alãturi de ei, mai ales cã aici este si un primar bun, membru PRM, Gelu Pecheanu, care vãd cã îsi face treaba. Ziua satului este un prilej de a aduce oamenii laolaltã, de a se reaminti traditiile noastre, obiceiurile nostre si chiar mã bucur cã se organizeazã manifestãri ample. În judet la noi, numai trei, patru primari nu au fixat o zi a comunelor, dar poate o vor face si ei „, a declarat Corneliu Bichinet.

„Este comuna mea de suflet“

Deputatul Dan Marian a declarat cã s-a implicat în organziarea evenimentului, tocmai pentru cã Drâceniul, inclusiv satul Ghermãnesti, au o însmenãtate aparte pentru el. „Cred cã este o sãrbãtoare reusitã. Oamenii se bucurã, îi vedem cum le pare bine cã în satul lor se dã un spectacol, se marcheazã hramul satului într-un fel mai deosebit. Eu m-am implicat personal în organizarea sãrbãtorii, alãturi de primarul Pecheanu, pe care eu îl cred a fi unul dintre cei mai buni primari din zonã. Motivul pentru care am vrut ca totul sã iasã frumos a fost, recunosc, unul de suflet. Aici s-a nãscut tatãl meu si îi simt aproape pe toti acesti oameni. De altfel, încurajez ca în toate comunele sã se facã asemnea sãrbãtori. Oamenii au nevoie, pe lângã muncã, si de o zi de bucurie, de joc, de relaxare. Si cred cã azi s-a reusit asta „, a declarat Dan Marian.

Sursa: Adevarul de Vaslui

0 comentarii: