duminică, octombrie 19, 2008

"Ce vina am ca m-am îmbolnavit?“

De câteva luni de zile, Dorina Turcu, din Ghermanesti, se zbate pentru a obtine drepturile prevazute de lege în situatiile în care o persoana intra în concediu medical. Eforturile femeii s-au dovedit pâna acum zadarnice, firma la care este angajata, SC Balanel SRL Husi, refuzând sa-i plateasca banii cuveniti, sustine femeia. „În luna aprilie a acestui an, am fost depistata cu TBC. De atunci, am intrat în concediu medical. Începând cu luna august, nu am mai primit banii pe concediu. La firma mi s-a spus ca nu s-au primit banii pe concedii de la CJAS Vaslui. La CJAS mi s-a spus sa ma duc la firma si ca banii nu se dau pentru ca raportarile pentru concedii medicale nu sunt complete. Eu cu cine sa ma lupt sa-mi iau banii? Cât am lucrat câte 10 ore pe zi a fost bine, dar acum nimeni nu se uita la mine. Ce vina am eu ca m-am îmbolnavit? Banii astia, 370 de lei, sunt acum singura mea sursa de venit. Am rate de platit, trebuie sa tin un regim strict, pentru ca am si diabet si sunt insulinodependenta. Mi-a ajuns cutitul la os. Am umblat pe la toate usile si sunt mereu trimisa dintr-o parte în alta. De ce noi, amarâtii, trebuie sa fim întodeauna bataia de joc a celorlalti?“, se întreaba femeia. La CJAS Vaslui aflam ca firma de confectii SC Balanel SRL Husi a depus concediile medicale, dar, la verificarile facute, s-a constatat ca pe câteva dintre aceste documente nu erau completate toate rubricile. Spre exemplu, un astfel de act nu avea viza si parafa medicului prescriptor. Printre documente nu se afla si concediul femeii... „Conform legii în vigoare, noi avem contracte încheiate cu angajatorii, nu cu angajatii. În mod normal, acestia platesc concediile medicale angajat ilor, dupa care îsi recupereaza de la noi sumele platite. Nu putem plati concediile medicale completate gresit de medici, dar nici pe cele în care angajatorul nu a completat toate rubricile. În cazul firmei în cauza, noi am trimis o adresa prin care ceream sa se revina pentru remedierea greselilor. Din pacate, acesta nu este singurul caz, multi angajatori raspund foarte târziu crerilor noastre“, a spus Maria Vlasici, presedintele CJAS Vaslui. Dorina Turcu a facut o sesizare privind încalcarea drepturilor de munca si la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Vaslui. Nici aceasta institutie nu poate impune plata concediilor medicale, ci doar sanctionarea angajatorului pentru neplata acestora. „An cursul saptamânii viitoare, inspectorii nostri vor fi în zona municipiului Husi. Cu siguranta vor verifica si unitatea la adresa careia am primit sesizarea. Oricum, în momentul în care inspectorii nostri merg într-o unitate, nu verifica numai aspectele reclamate, ci si pe toate celelalte care privesc respectarea drepturilor angajatilor“, a precizat Lucica Maican, inspector sef adjunct, responsabil cu relatiile de munca în cadrul ITM Vaslui.

Sursa: Monitorul de Vaslui

0 comentarii: