miercuri, septembrie 03, 2008

Edilii huseni au blocat preturile la transportul în comun

CL_azi_.jpgCERERE Concesionarul seviciului de transport în comun de pe raza Husului îsi doreste scumpirea cu 30 de bani, de la 1 septembrie, a pretului unei cãlãtorii, chiar dacã populatia orasului crede cã si vechiul pret, de 1 leu, ar fi „prea mare“. Firma în cauzã nu îsi justificã intentia prin eventuale îmbunãtãtiri ale confotului pasagerilor, dar îsi „scuzã“ cerinta prin aceea cã, la Vaslui si Bârlad, cãlãtoria a ajuns demult la 1,5 lei. Cel putin de data aceasta, edilii au dat dovadã de solidaritate socialã si nu i-au dat voie, deocamdatã, concesionarului sã umble la costuri.

CHELTUIALÃ Concesionarea din 14 martie 2005, a serviciului de transport în comun din Husi a fost, fãrã îndoialã, o mãsurã bunã, luatã de edilii fostului mandat. Microbuzele care au fost puse de atunci în circulatie au înlocuit o „masinãrie“ de culoare albastrã, extrem de veche, denumitã ironic de localnici „cursa Bombay - Calcutta“, datoritã asemãnãrii izbitoare cu vehiculele rudimentare din filmele indiene. Concesionarea s-a fãcut pe o perioadã de 5 ani, iar în contract se aratã clar faptul cã operatorul nu poate modifica preturile cãlãtoriilor decât cu acordul municipalitãtii. Din 2006, spune operatorul de trasnport în cererea adresatã edililor, nu s-au mai scumpit costurile cãlãtoriilor, motiv pentru care, de la 1 septembrie, este necesarã cresterea pretului de la 1 leu la 1, 3 lei. Cei mai afectati de majorarea în cauzã vor fi muncitorii care, desi stau în centru sau spre „Dobrina“, ei au slujbele în „Zona Industrialã“ a orasului. De asemenea, locuitorii blocurilor din preajma fostelor fabrici „Filatura de Bumbac“ sau „Moldotex“, vor avea de suferit de pe urma majorãrii, deoarece vor scoate mai multi bani din buzunar pentru a ajunge în piata centralã.

Pentru elevi, transportul intraurban trebuie sã fie gratuit!

FÃRÃ SOLUTII Edilii s-au vãzut „încurcati“ de cresterea de la 1 lei la 1, 3 lei si de aceea, nestiind sã dea un rãspuns clar, au preferat sã amâne luarea unei decvizii. Fostul primar Tudor Stafie a avut însã ceva mai mult de spus: „Vreau sã vã amintesc faptul cã în ceea ce priveste transportul în comun, noi avem o mare problemã: aducerea copiilor la scolile si liceele din centru, dar si transportul tuturor veteranilor sau pensionarilor cu probleme de sãnãtate spre centrul orasului. Noi nu am putut în mandatul trecut sã impunem operatorului sã transporte gratuit aceste categorii de persoane. Mai ales, problema copiilor este cea mai grea. În orasele mari, acolo unde Primãria are propriile mijloace de transport, copiii vin gratuit la scoalã, dar noi, deocamdatã nu avem pârghii legale. Poate reusim de acum înainte sã vedem cum facem ca elevii sã nu mai dea bani la transport spre unitãtile de învãtãmânt. Numãrul lor este destul de mare, iar legea nu permite subventionarea de la bugetul comun pentru astfel de situatii“, a spus fostul primar Stafie.

Dacã la Vaslui si Bârlad e scump, de ce n-ar fi si la Husi!?

În cererea de crestere a pretului cu 3000 de lei vechi, operatorului a mentionat, generic, doar aspecte ce tin de cheltuiala strict legatã de costurile de transport, fãrã a aminti si de eventuale îmbunãtãtiri ale confortului cãlãtorilor. „Solicitarea de la 1 leu la 1,3 lei este motivatã de cresterea semnificativã a pretului combustibilului, a pieselor de schimb pentru autovehicule si retributia personalului. Mentionez cã în judetul Vaslui, în municipiile Vaslui si Husi, tariful pentru o cãlãtorie este de 1, 5 lei“, a motivat operatorul de transport SC Anta ’95 SRL.

0 comentarii: