joi, decembrie 25, 2008

Politistii ancheteazã colecta fãcutã de preotul de la Rânceni



ranceni___titlu_de_proprietate_2.jpgREPERCUSIUNI În cazul colectei din parohia Rânceni, politistii au deschis o anchetã, pentru a vedea exact dacã suspiciunile localnicilor din comuna Berezeni, vis-a-vis de sumele adunate în numele unei “intabulãri a averii bisericii“ au ajuns sau nu, “pe mâini bune“. Preotul Marius Parpalea sustine cã totul este perfect legal, iar cei care l-au criticat sunt, de fapt, enoriasi cu care mereu a avut... neclaritãti! Pãrintele a mai precizat cã aceste intabulãri sunt necesare, deoarece ele sunt solicitate de Episcopia Husilor.

DESCHIS Preotul Marius Parpalea, cel care a initiat colecta, dar a plecat din Parohia Rânceni în urmã cu douã sãptãmâni, prin transfer, în zona Bârladului, sustine cã la mijloc sunt doar “suspiciunile traditionale“ ale enoriasilor sãi, cu care, de altfel, s-a deprins de 7 ani încoace, cât a fost parohul locului. “Politistii au deschis o anchetã si cred cã bine au fãcut. Vreau sã spun cã suma de 86 de milioane de lei sau cât a fost ea exact-exact, a fost stabilitã de societatea care face aceste intabulãri. Nu de mine! Puteau sã cearã si miliarde, dacã acesta este pretul, nu ai ce face! Mie mi s-a pãrut o sumã micã, deoarece noi avem de fãcut 11 schite cadastrale. Parohia Berezeni, a preotului Bârsan, a avut poate mai putine, dacã a dat doar 2300 lei. Noi 11! Apoi, am stabilit suma de 35 lei pentru fiecare familie, stiind cã multi nu vor da bani, din cauza sãrãciei. S-au strâns ceva bani si stiu cã s-au achitat ca avans deja, în jur de 30 de milioane de lei vechi. S-au mai dat apoi 15 milioane de lei vechi si restul urmeazã sã fie adunat si dat celor de la Oficiul de cadastru si Publicitate Imobiliarã“, a declarat pãrintele. Acesta a explicat cã necesitatea intabulãrii averii bisericii a reiesit din adresele repetate ale Episcopiei Husilor, care are nevoie de aceste schite, de aceste dosare, evidente. Fiecare parohie trebuie sã le aibã“, a mai spus preotul Parpalea.

Preotul Parpalea sustine cã îi iubeste pe rânceni, chiar dacã adesea acestia l-au acuzat pe nedrept!

SINCER Preotul de la Rânceni a ajuns acum în Parohia Banca, însã sperã ca aici sã gãseascã mult mai multã întelegere la enoriasi. Acesta mãrturiseste cã la Rânceni, chiar de acum 7 ani, de când a ajuns sã le fie duhovnic, s-a lovit de scepticismul oamenilor si de suspiciunea unora dintre localnici. “Tin sã spun cã eu stiam demult de faptul cã o parte a sãtenilor din Rânceni au un scepticism mai pronuntat când vine vorba de preot. Când am ajuns în parohie, m-au acuzat cã mi-am luat masinã din banii Bisericii. M-a durut sã aud asemenea vorbe. Apoi m-au mai acuzat de multe, dar eu nu sunt firea de om care sã judec sau sã caut ceartã si divergente. Am cãutat sã fiu un preot bun, dar mereu m-am lovit de neîncrederea oamenilor. Nu a tutoror, dar a unora. Cu toate acestea, am fãcut lucruri frumoase la bisericã. Am împrejmuit cimitirul, am renovat casa parohialã, am îmbrãcat cu cât s-a putut biserica prin interior. Îmi pare foarte rãu azi, sã stiu cã enoriasii mã suspecteazã. Dar nu mã mir, pentru cã sunt oameni cu care am avut mereu probleme. Din pãcate! Eu chiar si asa îi iubesc si tin la ei, pentru cã acesta este rostul meu de preot. Si le urez tuturor Crãciun Fericit“.

Banii au fost la consilierul Talmaciu!

Pentru a arãta cã este de bunã credintã, Marius Parpalea a confirmat faptul cã nici mãcar un leu nu a fost colectat de el, ci de acel Costicã Talmaciu. “Eu nu am vrut sã strâng banii, tocmai pentru cã stiam cã vor apãrea discutii. Acest Talmaciu, practic, s-a autodesemnat casier. A vrut el sã îi tinã. Nu m-am opus nici eu, nici ceilalti consilieri bisericesti. Sper ca el sã fi fãcut ceea ce trebuie cu banii“, a explicat Marius Parpalea.

0 comentarii: