luni, decembrie 29, 2008

Pentru el, fiecare zi este o luptã câstigatã

sergiu_Suhareanu__1_.jpgCURAJ În fiecare zi câstigã, putin câte putin, bãtãlia cu cea mai crudã boalã care poate lovi un om, iar despre “armele“ sale sustine cã sunt de neînfrânt, dacã la mijloc este credinta în Dumnezeu, speranta si dragostea celor din jur! Acesta este destinul unui husean, în vârstã de 44 de ani, Sergiu Suhãreanu, tatãl a douã fete, a cãrui putere de a lupta pentru viata sa, poate servi drept pildã pentru noi toti.

ÎNTRE VIATÃ SI MOARTE! Despre cum se simte un om, tatãl a doi copii, care în mijlocul unei vieti frumoase, linistite, întelege cã boala ucigãtoare - cancerul, îi macinã într-un fel galopant trupul, iar sfârsitul pare inevitabil, nimeni, oricâte cuvinte ar încerca sã punã în descrieri ample, nu va putea surprinde cu adevãrat durerea acelui moment. “Îti privesti moartea cu ochii deschisi si parcã o vezi cum vine spre tine. Dacã ai curaj, lupti, dacã nu, te închini si mori“, relata Anca Parghel, cântãreata de jazz, care a uimit lumea, cu puterea sa de a lupta contra acestei boli, pânã la capãt, pânã dincolo de viatã. Si pentru huseanul Sergiu Suhãreanu, Anca Parghel a fost si a rãmas un exemplu de curaj si nãdejde. Din fericire, povestea lui Sergiu, 44 de ani, diagnosticat în 2006 cu cancer, continuã! Este una în care se poate vorbi deschis despre minuni si sperante împlinite cu puteri parcã mai presus de întelegerea noastrã. Aceste zile de Crãciun si apropierea Anului Nou, îl face pe el, pe unul dintre sutele si miile de oameni afectati de nemiloasa boalã, sã le arate tuturor celor din jur, cât de norocosi sunt pentru cã sunt sãnãtosi si îsi pot trãi fiecare clipã, fãrã grija cã aceasta sau urmãtoarea, ar putea fi ultima...

Cum se poate învinge cancerul cu medicamentul-minune si iubirea celor din jur!

ÎMPREUNÃ De la vârsta de 16 ani, Sergiu nu a mai stat nicio zi în spital, pentru cã sãnãtatea lui a fost “de fier“! În 2006 însã, internat pentru o hemoragie digestivã, i-a fost descoperitã boala, leucemie. “Am avut noroc. Medicul care a insistat ca eu sã fac acele analize a fost Nelu Tãtaru, un om cãruia vreau sã îi multumesc din suflet. Mi-am vãzut sotia plânsã si mi-am dat seama cã ceva nu e în regulã. Doctorul m-a privit si pe mine si mi-a spus clar cã a douã zi, imediat sã merg la Iasi, la spitalul Sfântul Spiridon. Plecam cu putine sperante la drum. Acolo, primul tratament a esuat. Apoi, multumitã Casei Judetene de Pensii Vaslui, care mi-a aprobat plata tratamentului cam scump, am început tratamentul cu GLIVEC, medicamentul-minune. Si a avut efect“, povesteste Sergiu, deschizând bratele parcã pentru a arãta cã acum e bine, sãnãtos si plin de sperantã. În compensatia medicamentului, omul spune cã a avut parte de dragostea adevãratã a celor din jur, de sustinerea neconditionatã a fetelor sale, a sotiei, a socrilor. “Cred cã 50% conteazã ca cei dragi sã îti fie alãturi, sã lupte cu tine, sã te încurajeze. Îti dai seama cã ai pentru ce trãi. Când se uitau fetele mele la mine, îmi dãdeam seama cã pentru ele trebuie sã lupt, sã le tin la facultate si sã mergem împreunã înainte“, spune Sergiu.

Doctorii de la Clinica de Hematologie Iasi nu iau “atentii“!

Pentru cã boala a stagnat, iar un merit important, spune pacientul, îl au medicii care l-au tratat, Sergiu crede cã cele mai frumoase multumiri, trebuie sã ajunã la cadrele medicale din Husi si Iasi. “Pânã nu vezi moartea cu ochii, nu poti întelege cât de fericit esti cã trãiesti un Crãciun alãturi de familia ta, de copiii tãi! Medicilor vreau sã le multumesc. Sunt medici si medici, dar Dumnezeu a vrut ca eu sã îi întâlnesc pe cei mai buni, pe cei mai omenosi. Nu stiu, poate am fost norocos sau poate toti sunt asa, nu stiu... De la doctorul husean Nelu Tãtaru, chirurg, la doctorita Burcoveanu Cristina, de la clinica de hematologie (spitalul Sfântul Spriridon), o doamnã doctor din Vaslui, Cristina Pârãu, de la cabinetul de Oncologie, toti m-au ajutat“, povesteste huseanul. Acesta tine sã precizeze un aspect care l-a uimit foarte mult, cât timp a fost internat la Iasi, la clinica de hematologie. “Puteti crede cã medicii din clinica de hematologie Iasi nu primesc niciun fel de atentii? Vã rog sã mã credeti. Flori, doar. Dacã încerci sã le dai ceva, atunci îti spun cã te dã afarã. N-am crezut cã e posibil una ca asta în România. Sunt medici foarte bine pregãtiti. Mi-a mai plãcut un lucru: managerul spitalului, Ioan Bârliba, venea mereu la patul fiecãruia, vorbea cu noi si ne întreba dacã suntem multumiti, ce probleme avem si dacã poate sã ne ajute cu ceva. Vã spun, eu nu credeam cã poti fi tratat asa în România, dar se poate. Le multumesc acestor oameni si sã le dea Dumnezeu înapoi binele pe care îl fac atâtor suferinzi“, a spus Sergiu Suhãreanu, din Husi.

Sursa: Adevarul de Vaslui

0 comentarii: