luni, noiembrie 03, 2008

Episcopul Bisericii Romano-Catolice din Republica Moldova, asteptat la Husi!

VIZITÃ Episcopul Diecezei Romano-Catolice din Chisinãu, Anton Cosa, este asteptat marti, 4 noiembrie, sã participe la o slujbã deosebitã, pe care preotii Bisericii catolice „Sfânta Maria“ din Husi. Motiovele care stau la baza acestei vizite onorante si surprinzãtoare ale Înaltului oaspete în „orasul dintre vii“ rãmân necunoscute deocamdatã, dar cert este cã vizita acestuia este asteptatã cu mult interes atât de enoriasii catolici, cât si de credinciosii ortodocsi. În ziua de 30 octombrie 1999, Anton Cosa, administrator apostolic „ad nutum Sanctae Sedis“ pentru Administratura Apostolicã de Moldova din 28 octombrie 1993, a fost numit Episcop titular. La data alegerii sale ca episcop, în anul 1999, Administratura Apostolicã a Bisericii Romano-Catolice din Republica Moldova avea în componenta ei 10 parohii si sase filiale. În total existau aproximativ 20.000 de credinciosi pentru care activau 13 preoti (3 moldoveni, 2 români, 1 german si 7 polonezi) si 21 de surori. „Una dintre marile mele deceptii la începuturile activitãtii mele în Basarabia a fost numãrul extrem de redus de credinciosi care frecventau Biserica. (...) Am venit in Republica Moldova dupã exact un an de preotie, la Roman, în judetul Neamt. Aveam 29 de ani, iar ceea ce am gãsit aici nu a corespuns exact sperantelor mele. Plecam din zona Bacãu-Roman, o zonã catolicã religioasã profund, unde bisericile erau pline si in timpul zilei, si peste sãptãmânã, nu doar la liturghia de duminicã. Duminica erau chiar trei slujbe. Ajungând aici, la prima mea liturghie mai solemnã, în seara de Crãciun, abia am avut câtiva credinciosi în bisericã. A fost pentru mine o mare dezamãgire. Am realizat însã repede cã aici trebuia sã fac totul altcumva“, a declarat Anton Cosa, Episcopul Bisericii Romano-Catolice din Republica Moldova.

Sursa: Adevarul de Vaslui

0 comentarii: