joi, noiembrie 13, 2008

Gaz Est Vaslui, amenintatã cu judecata de huseni!

NERVI Câtiva huseni s-au supãrat pe firma Gaz Est si vor sã o dea în judecatã, pentru cã, în ciuda celor peste 30 de milioane de lei vechi, bani dati de fiecare în parte din luna august, gazul metan nu a ajuns nici astãzi în casele lor! Oamenii au decis sã se plângã Justitiei pentru acest fapt, chiar dacã angajatii societãtii, auzind despre zarva provocatã de nemultumiti, s-au silit ieri sã aparã pe strada în cauzã si sã se apuce de lucru, dupã aproape 2 luni de.. întârziere.

PLÂNGERE Câtiva huseni de pe strada A.I Cuza, din preajma fabricii «Petal» s-au hotãrât sã apeleze la instantã, dupã ce au vãzut cã angajatii societãtii care asigurã racordul la reteaua de alimentare cu gaz metan nu vor sub niciun chip sã mai vinã sã le aducã gazul în locuinte, dupã ce le-au încasat o grãmadã de bani pentru acest serviciu. Constiinciosi, încã din luna august a anului curent, oamenii au achitat toate costurile presupuse de racordarea la sistem, primind asigurãri cã în cel mult 45 de zile, adicã în jurul datei de 20 septembrie, toate lucrãrile vor fi finalizate. «Am asteptat zi de zi ca acesti oameni sã vinã sã ne tragã gazul, asa cum au spus, dar degeaba. Am achitat 31 de milioane pe data de 6 august 2008, am acte care aratã asta, si de atunci tot astept. Nu doar eu, ci si vecinul Ion Dumitriu si încã cine o mai fi... Suntem în luna noiembrie, în data de 12 (ieri, n.r.) si abia la amiazã, dupã ce m-am dus cred cã a suta oarã, au venit si vãd cã fac ceva la o firidã », a declarat Neculai Irimia, 56 ani, domiciliat pe strada A.I Cuza

La judecatã!

JUSTITIE Nemultumitii s-au decis sã îi dea pe cei de la Gaz Est pe mâna instantei, pentru cã, spun ei, niciodatã, de câte ori au încercat sã obtinã un rãspuns la problema lor, nu li s-a dat, desi aveau dreptul sã stie motivul întârzierii. «Mergem la Judecãtorie, pentru cã vrem sã primim despãgubiri pentru fiecare zi de întârziere. Chiar dacã acum, când au vãzut cã nu glumim, au venit pe aici, noi tot la Justitie mergem », a mai spus Neculai Irimia.

« Ne-am împrumutat la bãnci, ca sã nu mai cãrãm cu spinarea buteliile »!

EFORTURI Pentru fiecare dintre cei care au dorit racordul la reteaua de gaz metan, efortul financiar fãcut a fost unul foarte mare. Sumele achitate pentru acest serviciu au variat între 31 si 36 de milioane de lei vechi, în functie de distanta de la conducta de gaz si pânã în locuinta beneficiarului. Cei mai multi s-au împrumutat la bancã pentru a dispune de o sumã atât de mare. «Noi am fãcut împrumut la bancã. Am spus cã dacã tot trece conducta pe la noi, dãm un ban, dar scãpãm de cãrat butelii cu spinarea. Poate ne luãm centralã, nu stiu, dar sã avem racordul fãcut. Am dat o grãmadã de bani si astãzi vine abia sã punã firida. Contorul au spus cã îl vor pune altãdatã. Eu cred cã vor mai trece alte sãptãmâni. Dar banii grãmadã noi deja i-am dat», a spus Crizantema, 49 de ani.

"Trebuie sã respectãm etapele asa cum sunt specificate în lege"

Vis a vis de supãrarea cetãtenilor de pe strada "A.I. Cuza" din Husi, managerul general al SC Gaz Est, Adrian Tighici, a avut câteva precizãri de fãcut: "Accesul la sistem se face la 60 de zile dupã încheierea contractului, iar legea este foarte clarã în aceastã privintã. Sunt etape care trebuie respectate cu strictete. Ca sã se încheie acest contract trebuie mai întâi sã fie realizat un studiu de solutie, în baza HG 1043/2004. În conditiile în care existã retea de distributie si s-a fãcut dovada plãtii, în 60 de zile, asa cum prevede legea, se efectueazã lucrãrile. Vreau sã mai fac precizarea cã aceastã perioadã din an este foarte aglomeratã, deoarece marea majoritate a clientilor, în pragul iernii, vor sã aibã racordul la gaz, însã din cauza numãrului mare de cereri, se mai întâmplã sã fie si întârzieri. Într-adevãr, noi am scris acolo în contract faptul cã se vor face lucrãrile în 45 de zile, dar legea ne permite sã le finalizãm în 60 de zile, dacã nu se poate în termenul impus initial de noi. Este adevãrat cã cele douã persoane au comandat un bransament pe data de 8 august. Probleme au apãrut dupã ce bulevardul Cuza a fost asfaltat si noi trebuie sã spargem din nou. Nu am mai avut voie sã facem asta si am fost nevoiti sã folosim un utilaj special de forat pe care îl aveam în dotare dar era defect. Cei care au fãcut reclamatie sunt sigur cã au dreptate si noi, chiar dacã puteam sã rãspundem negativ cererii lor nu am fãcut-o. Sã fie învãtãturã de minte pentru altã ocazie si atunci când nu putem face bransament, sã rãspundem negativ", a declarat Adrian Tighici, manager general SC Gaz Est.

Sursa: Adevarul de Vaslui

0 comentarii: