joi, ianuarie 29, 2009

Muncitori pãcãliti de patroni italieni

Pe zi ce trece, criza economicã se face tot mai simtitã în Husi, societãtile din industria usoarã locale (îmbrãcãminte, încãltãminte), intrând, rând pe rând, în colaps! Societatea Azzura SRL, patronatã de un grup de italieni, unde erau angajati în jur de 120 de persoane, a fost nevoitã sã disponibilizeze aproape trei sferturi dintre salariati. Cei mai multi dintre husenii rãmasi fãrã loc de muncã se revoltã împotriva conducerii societãtii, care încã nu le-a achitat tuturor salariile pe ultima perioadã lucratã.

CRIZÃ Tot mai multe sectii de confectii sau încãltãminte din Husi preferã sã îsi concedieze oamenii, pe motiv cã recesiunea a fãcut ca numãrul comenzilor sã fie din ce în ce mai mic, iar încasãrile tot mai putine. Numai în ultimele zile, în jur de 100 de huseni au îngrosat rândurile somerilor, pentru cã una dintre fabricile de încãltãminte, SC AZZURA, a ajuns... la sapã de lemn. “Nu stim ce sã facem si încotro sã ne ducem. Avem copii de tinut pe la scoli, avem greutãti, iar acum am rãmas fãrã slujbã“, s-au plâns oamenii.

“Nu mi-a achitat ceea ce am muncit“

REVOLTÃ Nemultumirea celor mai multi fosti angajati de la AZZURA SRL este aceea cã nu li s-au achitat drepturile salariale, pe ultima perioadã cât au lucrat acolo. Eugen Alexa este unul dintre acestia. Fiind persoanã cu handicap si angajat cu jumãtate de normã, mai are de luat de la societate câteva sute de lei. “Multi sau putini, sunt bani munciti. Trebuie sã mi-i dea. Am lucrat cu jumãtate de normã, deoarece sunt persoanã cu handicap. Si nu mã revoltam asa, dar la unii le dã ce li se cuvine si altora, nu. Sunt oameni care au primit banii, însã suntem multi care nu suntem lãsati de la poartã înãuntru. Am fost si ieri si alaltãieri la poarta firmei, pentru a cere banii, dar degeaba. Nu se poate sã fie atâta bãtaie de joc. Eu am doi copii, unul student si unul în clasa a IX-a si pentru ei am muncit. Trebuie ca cineva sã îi oblige sã ne dea banii“, a spus Eugen Alexa.

Sursa: Adevarul de Vaslui

0 comentarii: