luni, ianuarie 26, 2009

Bãut la volan, dar cu tupeu!

politie_control_alcooltest__XX_4180.jpgTUPEU În noaptea de 23 spre 24 ianuarie, politistii l-au luat în colimator pe un angajat al Parchetului de pe lângã Judecãtoria Husi, soferul Mihail Harabagiu, pe care ei spun cã l-au gãsit bãut în trafic. Mai mult, i-au si întocmit dosar penal, deoarece a refuzat sã se supunã recoltãrii probelor biologice. Surprizã, însã: ceea ce husenii, sãtui de sfidãrile si tupeul unor soferi „cu relatii“, ar crede cã este o veritabilã faptã de bravurã din partea oamenilor legii, angajatul Parchetului, Harabagiu, „denuntã“ ca fiind... un mare abuz! Omul s-a declarat nevinovat si a sustinut cã nicio clipã nu s-ar fi aflat la volanul propriei masini!

NEMILOSI În noaptea de 23 spre 24 ianuarie, politistii din cadrul Politiei municipiului Husi, au identificat în trafic, pe o stradã din centrul orasului, pe Mihail Harabagiu, 48 de ani, domiciliat în Husi, oprindu-l pentru o verificare de rutinã. Lui Harabagiu, de altfel sofer profesionist si un vechi angajat al Parchetului de pe lângã Judecãtoria Husi, i s-a cerut sã sufle în alcooltest, deoarece politistii au avut suspiciunea cã soferul era beat. Din relatarile de la fata locului, se pare însã cã „soferul Parchetului“, asa cum mai este cunoscut Harabagiu, s-a simtit ofensat de cerinta oamenilor legii si a ripostat cu.. vorbe grele si atentionãri cu subînteles la adresa echipajului. Politistii însã, nu s-a intimidat de ‚aluziile“ celui prins într-o ipostazã ilegalã, ba dimpotrivã, i-au cerut soferului sã meargã la spital pentru recoltarea de probe biologice. Harabagiu nici n-a vrut sã audã si a continuat în plinã stradã „polemica“ nervoasã cu politistii. Pânã la urmã, în alcooltest a suflat, însã la spital tot nu a vrut sã se ducã. „În urma testãrii cu aparatul alcooltest, rezultatul a fost de 0,74 mg/l alcool pur în aer expirat, fapt pentru care i s-a solicitat conducãtorului auto recoltarea de probe biologice, însã acesta a refuzat. În cauzã a fost întocmit dosar penal pentru refuzul de a se supune recoltãrii probelor biologice sau testãrii aerului expirat, în vederea stabilirii alcoolemiei“, au declarat oficial, reprezentantii IJP Vaslui.

Martorii sustin varianta echipajului de Politie!

LA VEDERE! Câtiva dintre martorii oculari ai evenimentului au dat declaratii care le sustin punctul de vedere al politistilor. „Domnul sofer fusese la barul de deasupra cofetãriei Ana. Eu eram pe acolo... L-am vãzut cum a fost oprit si cum a început sã se certe cu politistii. A spus cã dumnealui e de la Parchet si mai multe chestii... I-am auzit pe politisti cum l-au rugat sã suflet în aparatul acela, dar dânsul a spus cã nu vrea. Le cerea politistilor sã îi spunã motivul pentru care l-au oprit. Apoi a suflat si avea cam 0, 74. A durat cam o orã sau mai putin, nu pot sã spun exact, scandalul în stradã. Politia l-a luat la sectie cu masina lor“, povesteste unul dintre martorii evenimentului.

„Nu eram eu la volan si pot dovedi“

ALTÃ VARIANTÃ! Tot ceea ce sustin politistii si martorii acestora este însã contestat vehement de Harabagiu. Acesta sustine o variantã proprie a situatiei, una în care el a fost practic o „victimã a abuzului Politiei“. Soferul spune cã, da, într-adevãr, în noaptea aceea fusese la acel bar, dar bãuse „maxim 3 beri“; s-a suit, la iesire, în masina personalã cu un vãr si cu fratele sãu, ultimul fiind si soferul din acel moment al autoturismului marca OPEL. „Eu eram pe scaunul din dreapta. Sofer era fratele meu. Am fost la acel bar cu niste amici, pentru o discutie. Am consumat maxim 3 beri. Acum vroiam sã plecãm acasã, dar fratele meu a oprit masina si s-a dus sã ducã unei cunostinte un portofel, pe care eu îl gãsisem pe scaunul din dreapta. M-am dat jos sã fumez o tigarã si politistii au venit la mine, m-au apucat de geacã, m-au împins. Mi-au bãgat în fatã alcooltestul. Au tipat. Eu, care mai cunosc legea, am cerut sã-mi spunã motivul. Dacã nu sunt eu soferul, de ce sã fiu testat?! Au vrut sã mã ducã la spital pentru probe biologice si eu nu am vrut, pentru cã nu eram eu la volan. Pânã la urmã am suflat si am spus cã sunt de acord si cu spitalul, dar ei s-au sucit si mi-au zis cã deja a trecut jumãtate de orã si nu se mai poate. M-au dus la Politie, au fãcut o declaratie, un proces verbal, ceva, pe care nu l-am semnat, cã nu scria nimic adevãrat. Eu am fost victima unui abuz si voi dovedi cã sunt nevinovat. Nu, n-am cum sã pãtesc ceva, pentru cã nu eram eu la volan“, a declarat Mihail Harabagiu.


Sursa: Adevarul de Vaslui

0 comentarii: