duminică, octombrie 25, 2009

PISICA BLANDA DE LA DIRECTIA MUNCII

marius_blinda7347.jpgLuat de pe drumurile Husului si pus pe functie de director de serviciu deconcentrat la Vaslui, desi nu a condus nicio bicicletã în viata sa. Vorbim de noul director al Directiei Muncii si Protectiei Sociale Vaslui, Marius Blânda, un tânãr de 29 de ani, din Husi, care nu a muncit nicio secundã în viata lui, dar care a fost pus de liderii PD-L locali pe „cai mari“ la judet. Desi nu o recunoaste, faptul cã a ajuns în aceastã functie se datoreazã serviciilor aduse organizatiei democrat-liberale din Husi, în special deputatului Dan Marian. Sociolog de profesie, Blânda a lucrat din greu la tot felul de sondaje si chestionare, pânã ce a prins un os de ros la judet. Prefectul judetului, Ciprian Iftimoaei, are multe în comun cu noul sef de la Directia Muncii. Este din Husi si tot sociolog de profesie, dar sustine, candid, cã nu a auzit în viata lui de Marius Blânda. „Oare pe unde am fost, când a fost numit acest bãiat?“, se întreabã prefectul Iftimoaei.

CU CARNETUL DE PARTID ÎN BUZUNAR. Pedelistii vasluieni se fac din nou de râs. Dupã ce, la Directia de Culturã, Culte si Patrimoniu National au adus un suplinitor de la Zorleni, au dat „lovitura“ si la Directia de Muncã si Protectie Socialã. Sefii PD-L au reusit „performanta“ de a numi pe postul de director coordonator al unui serviciu deconcentrat important, care are în grijã destinele a peste 120.000 de oameni din acest judet, un personaj care nici mãcar nu are carte de muncã, pentru cã nu a muncit nicio secundã în viata sa. Vorbim de huseanul Marius Blânda, cel care a fost numit ca director coordonator al Directiei de Muncã si Protectie Socialã Vaslui, începând cu 12 octombrie. Nu a contat cã a fost înlocuit un om cu experientã de conducere de zeci de ani, nu a contat experienta profesionalã, nimic. Doar apartenenta la valorile si culorile PD-L. La 29 de ani, Marius Blânda are toate sansele sã intre în „Cartea recordurilor politice triste“, având în vedere cã nu a condus în viata lui nicio bicicletã, darãmite destinele unui judet de asistati social.

„Am vrut sã plec în Norvegia, dar am renuntat„

Nu prea ai ce afla de la noul director al Directiei Muncii si Protectiei Sociale. Ne-am convins, ieri, când am stat de vorbã cu Marius Blânda, în biroul pe care acesta în ocupã în sediul din dealul Copoului. Spune cã s-a nãscut pe 22 aprilie 1980, este necãsãtorit, a absolvit Facultatea de sociologie la Iasi si urmeazã sã-si ia doctoratul în finante si administratie europeanã. Experienta si profesionalismul în munca de asistentã socialã nu sunt atu-uri pentru acest tânãr, dacã ne gândim cã singura experientã de viatã a sociologului Marius Blânda este legatã de campaniile electorale. În timpul ultimelor campanii electorale, neavând o sursã de venit, a participat la sondajele de opinie comandate de politicienii din Husi, printre care si deputatul Dan Marian. Sondajele au fost fãcute în colaborare cu Universitatea Alexandru Ioan Cuza, iar rolul acestuia era minor în toatã povestea. De la vorbitul cu oamenii pe stradã si completat chestionare, tânãrul Blânda a ajuns în fruntea Directiei de Muncã si Protectie Socialã, concediind un alt husean, pe experimentatul Haralambie Voicu. L-am întrebat de ce nu a muncit niciodatã, în mod legal, cu contract si carte de muncã. Ne-a dat de înteles cã, din spirit de sacrificiu pentru meseria sa, a uitat sã se mai si angajeze undeva. „Am colaborat cu Universitatea Alexandru Ioan Cuza pentru sondaje de opinie, fiind sociolog de profesie. În rest, nu m-a interesat sã mã angajez, pentru cã aveam alte planuri. Voiam sã plec sã lucrez în strãinãtate si chiar am avut si oferte serioase de lucru în Norvegia, cu contract legal. Am renuntat la aceste oferte si am acceptat sã vin aici, la Directia Muncii, pentru cã lucrez într-un domeniul în care m-am pregãtit. Tot ceea ce înseamnã social îmi place. Cunosc aproape toatã Moldova, cu sondajele de opinie . E o muncã interesantã si nu mã surprind deloc atributiile de serviciu. Sunt convins cã voi face fatã mai ales cã am alãturi o echipã minunatã de profesionisti si cu care m-am înteles foarte bine chiar de la început“, spune noul director al DMPS Vaslui. Noul director uitã cã multã lume iubeste segmentul acesta, „social“, însã nu toti trebuie sã fie numiti pe functii de director.

Dan Marian nu rãspunde la mobil. De ce, oare?

Am încercat, asearã, sã aflãm ce pãrere are deputatul Dan Marian despre numirea celui care, pânã mai ieri, îi fãcea sondaje de opinie iar acum este numit pe postul de director. Deloc surprinzãtor, Marian a refuzat sã rãspundã la mobil, fiind angrenat în focurile politice, probabil. L-am cãutat si pe fostul director, Haralambie Voicu. Omul este scârbit de ceea ce i s-a întâmplat si nu vrea sã spunã prea multe. Noul director nici nu a prea stat de vorbã cu el, cã, deh, asa i-a spus Dan Marian. Dupã ce a predat inventarul si documentele specifice postului, Haralambie Voicu si-a activat cererea de concediu si e în asteptare. „Nimeni nu s-a nãscut director. Am predat noului director ceea ce trebuia predat, i-am explicat care sunt problemele de actualitate cu care ne confruntãm si cam atât. Despre el nu stiu mare lucru, iar la 29 de ani nu stiu cât de mult îl recomandã experienta“, spune, ironic, fostul director al DMPS Vaslui. Omul s-a retras în Husi, orasul care scoate directori pe bandã rulantã în ultimii ani, în tot felul de servicii deconcentrate judetene: Inspectoratul Scolar Judetean, Directia Silvicã etc.

Prefectul Ciprian minte cu seninãtate: „Nu-l stiu pe dl. Blânda“

Desi husean si sociolog de formatie, la fel ca Blânda, de o vârstã apropiatã de acesta, prefectul Iftimoaei sustine cã nu a auzit în viata lui de acest tânãr. În plus, nici nu stie“Nu stiu nimic despre numirea si nici cine este noul director al Directiei de Muncã si Protectie Socialã Vaslui. Nu am fost prezent nici la numirea dumnealui, probabil am fost prins cu alte treburi. Deocamdatã, astept finalizarea tuturor schimbãrilor de sefi de deconcentrate si apoi voi convoca Colegiul Prefectural. Noului director al DMPS Vaslui, ce pot sã-i spun?! Mult succes în actvitate si abia astept sã-l cunosc si eu“, spune Ciprian Iftimoaei, prefectul judetului Vaslui.


Sursa: Vremea Noua

1 comentarii:

Anonim spunea...

Priviti ce-au facut liberalii huseni !!!! Incredibil, nu-mi vine sa cred... http://www.pnlhusi.blogspot.com/