vineri, martie 06, 2009

Lãsati-mã cu sora mea!

Fata care a fost bãtutã pentru simpatia ei pentru curentul Emo vrea sã plece din familia în care nu o întelege nimeni pentru a locui cu sora sa.

Andreea, eleva de 16 ani, olimpicã la limba latinã ajunsã acum câteva zile, în stare gravã la sectia de chirurgie a spitalului local ca urmare a unei bãtãi primite de la fratele vitreg ce o considerã “satanistã“ si “adeptã EMO“, va fi astãzi externatã! Adolescenta le-a cerut celor de la “Protectia Copilului“ Vaslui sã nu o forteze sã se întoarcã în casa fratelui bãtãus, ci sã o lasã se plece la Timisoara, împreunã cu sora sa în vârstã de 29 de ani, ajunsã la Husi imediat cum a aflat din presã despre suferintele ei. Fata neagã faptul cã ar avea ceva în comun cu “satanistii“ si a vorbit despre simpatia sa pentru curentul EMO, dar si despre solidaritatea cu adolescentii care se exprimã astfel. Ea a dezvãluit faptul cã toatã drama trãitã de ea în casa fratelui vitreg s-a datorat în cea mai mare parte nu atât felului interiorizat de a fi, cât, culmea, unei pasiuni la care nu a vrut sã renunte: formatia Tokio Hotel!

Astãzi Andreea, fata de 16 ani de la liceul Cuza Vodã, a cãrei dramã dezvãluitã în urmã cu câteva zile de mass media, a impresionat pe toti cei care au aflat de chinurile îndurate de eleva olimpicã acuzatã cã ar fi... “satanistã si EMO“ chiar de cãtre fratele ei, va fi externatã! Medicii considerã cã pacienta s-a refãcut fizic dupã bãtaia încasatã de la cel care îi este si tutore legal. Andreea s-a speriat la gândul cã reprezentantii “Protectiei Copilului“ Vaslui nu o vor ajuta sã scape de tutela familiei adoptive (fratele vitreg si sotia acestuia), obligând-o sã se întoarcã acolo unde ani în sir a îndurat bãtãi si umilinte. Din fericire pentru ea, sora sa, Antoneta, 29 de ani, stabilitã în Timisoara, despre care nu mai stia nimic de aproape 4 ani, a venit urgent în aceste zile la Husi si si-a exprimat dorinta de a o lua cu sine pe sora mai micã. “Am pierdut legãtura, dar a fost mereu în sufletul meu. Rog Protectia Copilului sã mã lase sã o iau cu mine, sã mã ajute sã o scap de tutela fratelui nostri, Ovidiu. Nu îmi venea sã cred când am auzit prin ce trece aici Andreea. Stiam cã fratele nostru este un om fãrã caracter, dar nici chiar asa. Chiar dacã mi-e frate, Ovidiu este un om de nimic, pentru tot ceea ce a îndurat copila asta nevinovatã“, a declarat Antoneta. “Eu acolo nu mã mai întorc. Mi-au fost de ajuns cât am suferit, mi-au fost de ajuns cât am tãcut si cât au decis altii pentru mine. Merg cu Antoneta. Ea este sora mea pe care atât de mult am vrut sã o gãsesc si nu am reusit. Este un om care mã face sã râd, nu care mã forteazã sã râdã. Da, vreau sã merg cu sora mea“, a fost de acord Andreea.

Desi îsi povesteste viata cu lacrimi în ochi, Andreea crede cã suferinta a fãcut-o si mai puternicã!

ATITUDINE
Povestea de viatã a elevei care, în ciuda rezultatelor exemplare obtinute la învãtãturã, precum si a unui fel decent de a se comporta în societate, a ajuns sã fie hulitã, bãtutã si numitã “satanistã“ chiar de familia care în urmã cu câtiva ani a adoptat-o, nu a putut lãsa indiferentã opinia publicã. Dupã publicarea acestui caz, o multime de oameni si-au exprimat fie solidaritatea cu Andreea, fie intentia de a o adopta. Acum ea povesteste totul cu lacrimi în ochi, dar sustine cã nimic din ceea ce i s-a întâmplat nu a fãcut-o mai slabã, mai neajutoratã. “Din contra, eu sunt mai puternicã. Pãrintii mei adoptivi mã considerã satanistã. Dar nu este adevãrat. Mi-au gãsit niste desene ce reprezentau un înger .. Semnele pe care le-au gãsit desenate acolo reprezentau, de fapt, speranta! Ei sunt oameni care nu înteleg cã fiecare avem dreptul sã ne identificãm cu ceva. M-au fãcut EMO, dar asta deloc nu m-a supãrat. Mie chiar îmi sunt simpatici membrii curentului EMO si dacã ei mã cred de-a lor, îmi sunt si mai dragi. EMO înseamnã emotivitate si, dacã nu ajungi la extrem, la a-ti face tie rãu, atunci nimic nu are de ce sã te opreascã sã îti creezi o lume a ta. Asa cum o vrei. Pãrintii mei vroiau ca eu sã râd, dar eu nu puteam. Ei nu mã iubeau, ei erau reci si mã judecau pentru cum sunt. Mie îmi place sã învãt, sã îmi fac un rost în viatã. În familia asta eram mereu tristã. Nu aveam voie sã ies cu colegii, sã vorbesc cu oamenii, sã exist si eu pe lumea asta ca orice copil. Eram ca într-o colivie, iar eu cum sã îmi întind aripile, dacã nu aveam loc?! Dacã nu puteam?!“, adreseazã Andreea o întrebare simplã parcã lumii întregi care nu vrea sau nu poate sã o înteleagã.

Solidaritate cu toti copiii orfani!

Rãmasã fãrã mamã de la o vârstã foarte fragedã, Andreea se regãseste în tot ceea ce presupune întelegere fatã de copiii orfani. “Stiti, Tokio Hotel are o melodie în care exprimã exact gândurile astea ale mele. Ei spun cam asa: toti copiii nimãnui, toti copiii orfani poartã vina pentru ceea ce li se intamplã.. Si trebuie sã se descurce ei însisi... pentru cã nimeni nu îi ajutã; dar chiar dacã sunt pãrãsiti de pãrinti, trebuie sã fie lãsati sã devinã ceea ce isi doresc, atâta vreme cât au limite... Cam asa spune Tokio Hotel. Si eu de aceea îi iubesc. Pentru cã vorbesc prin muzica lor despre cei ca mine si pentru cei ca mine“, a mai spus Andreea.

Bãtãi si umilinte pentru a renunta la... Tokio Hotel!

Andreea povesteste cã iubirea sa pentru formatia Tokio Hotel i-a înfuriat familia cel mai mult. “Ea (mama adoptivã) credea cã eu iubesc si acord atentie acestei formatii mai mult decât lor. Îi deranja. Eu mã regãsesc în formatia asta, în melodiile lor. Fratele si sotia lui credeau însã cã solistul este demonul în persoanã. Îmi spuneau cã venerez diavolul, asa îmi spuneau si mã acuzau cã de asta nu le merge bine în casã, cã nu au bani. Mi-au ars un portofoliu fãcut de mine pentru trupa Tokio Hotel. Au încercat sã mi-l distrugã si pe al doilea, dar n-au mai putut. De atunci au început bãtãile. Ei ascultã manele, despre care si eu as putea spune cã sunt diavolul, nu? Dar nu. Eu cred cã fiecare se exprimã cum vrea“, povesteste Andreea, în timp ce strânge la piept un tricou cu imaginea trupei sale favorite. Ea stie cã dacã va fi de acum încolo lângã sora sa, Antoneta, atunci va avea voie sã îsi asculte muzica favoritã. “Sâmbãtã am olimpiadã la latinã. Dar nu conteazã cât am îndurat. Mã duc. Si m-am rugat la Dumnezeu sã îmi ajute. Trebuie sã iau notã mare“, se încurajeazã fata.

“Protectia Copilului“ nu o va trimite pe Andreea în casa fratelui bãtãus!

REACTIE Ionel Stefãnicã Armeanu, seful DGASPC Vaslui a declarat urmãtoarele: “Vreau ca Andreea sã stie cã institutia noastrã lucreazã pentru binele copiilor si pentru interesul lor legitim. Dacã ea îsi doreste sã fie cu sora sa, iar sora va face dovada cã poate avea grijã de ea, atunci asa se va întâmpla. Nimeni nu o va obliga sã se întoarcã acolo unde a fost bãtutã si umilitã. Vom lupta în instantã pentru a-i lua dreptul de tutelã fratelui vitreg si responsabilitatea ocrotirii ei pânã la majorat va reveni celor care meritã acest lucru“, a declarat Ionel Stefãnicã Armeanu.

Adevarul de Vaslui

0 comentarii: