miercuri, martie 04, 2009

Accidentat la grãdinitã!

TRAUMÃ În urma unui incident petrecut ieri la o grãdinitã cu program prelungit din Husi, un copil de 4 ani a suferit un traumatism la ochiul drept, fapt ce a necesitat un consult oftalmologic de urgentã.

Tatãl micutului, revoltat, sustine cã bãietelul a fost lovit de o îngrijitoare neatentã, iar astãzi va depune o reclamatie în acest sens la ISJ Vaslui. Conducerea Grãdinitei a confirmat cele întâmplate, însã aratã cã bãiatul s-a lovit singur de clanta usii de la baie, dezechilibrându-se. Alexandru nu se aflã la prima pãtanie petrecutã la cãmin: în luna octombrie a anului trecut, el a fost dat... dispãrut din Grãdinitã, fiind cãutat de Politie prin tot orasul.

PROBLEME Alexandru, în vârstã de 4 ani, prescolar la Grãdinita cu program prelungit numãrul 7 din Husi, a ajuns ieri de urgentã la cabinetul oftalmologic, dupã ce s-a lovit destul de grav la ochiul drept. Tatãl, Neculai Racovitã, 53 de ani, a declarat cã, ieri, mergând pentru a-si lua acasã fetita înscrisã la aceeasi unitate de învãtãmânt, a fost informat de cãtre educatoarele lui Alexandru cã fiul sãu a avut parte de un accident: s-a lovit la ochiu cu clanta usii de la baie. “Când m-am dus în salã, l-am vãzut stând în pãtut, plângând, cu ochiul umflat si vânãt. Era de nerecunoscut. Îi pusese la ochi doar o compresã cu apã rece. Mi-am luat copilul imediat si am plecat direct la medicul oftalmolog“, sustine tatãl. Bãrbatul mai spune cã nu se aflã la primul incident de la începutul anului scolar: în luna octombrie, copilul sãu a fost dat dispãrut... de la Grãdinitã! Atunci, Alexandru a fost gãsit câteva ore mai târziu de un echipaj de Politie solicitat de conducerea institutiei. “În luna octombrie am mai avut parte de o situatie. Am fost sunati acasã si ni s-a spus cã bãiatul a dispãrut de la cãmin. Pãrea ceva de necrezut, dar asa era. Abia seara, dupã cãutãri disperate, pe la 17,00, Politia l-a gãsit prin zona Dobrina. Nici pânã astãzi nu stiu cum a fost posibil asa ceva, dar m-am bucurat doar cã mi-am gãsit copilul teafãr“, relateazã tatãl.

“L-a lovit doamna îngrijitoare din gresealã“

CULPÃ Tatãl copilului sustine cã din ceea ce a aflat de la grãdinitã, îndatã ce a luat la cunostintã despre cele întâmplate cu bãietelul, cã de vinã ar fi o femeie din personalul de serviciu. “Doamnele educatoare si-au cerut scuze pentru cele întâmplate, au vorbit frumos, dar au recunoscut cã de vinã este o doamnã de serviciu. Am vorbit putin si cu dânsa si a spus si ea cã îi pare rãu. Dar eu ca tatã, dupã ce odatã mi l-au pierdut si altãdatã mi l-am gãsit cu ochiul vânãt, nu pot decât sã merg la Inspectorat sã reclam si sã cer sã se ia mãsuri. A treia oarã la ce sã mã mai astept?!“, a declarat Neculai Racovitã. Acesta a mai spus cã astãzi, Alexandru ar fi trebuit sã participe la serbarea lunii martie, însã fiind cu ochiul umflat si vânãt, micutul va rata momentul.

Conducerea a declansat o anchetã

ATITUDINE Vis-a-vis de acest fapt, conducerea Grãdinitei afirmã cã, desi întelege supãrarea pãrintelui, în urma primelor verificãri, lucrurile par sã stea altfel: “Ne pare foarte rãu cã Alexandru, un copil la care noi tinem foarte mult, a pãtit asa ceva. Dar pot sã vã spun cum au stat lucrurile: îngrijitoarea era cu bãietii la baie, iar Alexandru a rãmas în urmã, pe hol. Jucându-se, s-a dezechilibrat si s-a lovit cu ochiul de clantã. Vina doamnei de serviciu a fost, într-adevãr, aceea cã l-a lãsat singur sã rãmânã pe hol, când ceilalti copii intraserã la baie. Vom face toate verificãrile si se vor lua mãsuri“, a declarat Aurelia Cociu, manager al Grãdinitei nr. 7. “Noi avem în unitate 150 de copii si un colectiv de educatoare serioase si muncitoare. Noi ne iubim copiii din grãdinitã si e normal sã ne doarã si pe noi asemenea întâmplãri, la fel ca pe acest pãrinte. Eu îl astept pe domnul Racovitã sã discutãm si împreunã sã rezolvãm toate lucrurile“, a mai spus Aurelia Cociu.

“Alexandru este un copil cu nevoi speciale“

Aurelia Cociu a fãcut însã, în legãturã cu acest incident, o serie de precizãri pe care le-a considerat necesare. “Trebuie sã se stie un lucru, Alexandru este autist. Este un copil foarte bun, dar care are mare nevoie de îngrijiri de specialitate. Ceea ce mi se pare însã si mai grav este cã pãrintii, desi este vizibil si cunoscut de toti cei din jurul sãu acest fapt, nu vor sã recunoascã si sã accepte cã micutul este bolnav si are nevoie de îngrijiri speciale“, a explicat managerul Gãdinitei. Acesta a fost de pãrere cã ambele incidente petrecute cu Alexandru în acest an scolar, se datoreazã în mare parte faptului cã micutul are o lume a lui“, a declarat managerul Grãdinitei. Tatãl bãiatului însã, neagã vehement. “Am fost la toti doctorii si mi-au spus cã e sãnãtos si e foarte destept. Doar cã e un pic mai cuminte decât altii. Nu e autist. Asa spun unii si pe acest motiv recunosc faptul cã am avut probleme si la înscrierea la Grãdinitã, nimeni nu vroia sã mi-l primeascã. Dar chiar si bolnav dacã ar fi, el tot trebuie îngrijit si integrat în colectiv“, a replicat tatãl lui Alexandru.

Adevarul de Vaslui

0 comentarii: