miercuri, august 11, 2010

Farmacistele si-au batut joc de un batran!

Neculai_Coman_.jpgFÃRÃ SUFLET! Un vârstnic de 78 de ani, din Pãdureni, a fost purtat ieri pe drumuri întreaga zi, între farmaciile din Husi si cabinetul medical din comunã, dupã ce, reprezentantii farmaciilor i-au refuzat omului reteta compensatã, pe motiv cã “nu ar fi scrisã cum trebuie”. De douã ori a venit bãtrânul la Husi, sprijinit într-o cârjã si pe o cãldurã de peste 35 de grade Celsius, cãci oricâte modificãri a fãcut medicul de familie pe retetã, farmacistele tot nu au fost multumite si… l-au refuzat. “Mã duc sã cumpãr medicamentele cu bani, din altã parte”, a spus, printre lacrimi, bãtrânul, nu înainte de mãrturisi cã i-ar fi fost de ajutor compensarea, deoarece nu are decât 350 de lei, pensie.

NOD ÎN PAPURÃ! Cu toate cã suferã de o boalã gravã care i-a afectat picioarele si de doar câteva zile a fost externat din spitalul din Husi, bãtrânul, spijinit de o cârjã a venit la oras sã îsi procure medicamentele prescrise de medicul de familie. La prima farmacie unde a solicitat sã i se dea medicamentele, a fost refuzat. Mai mult, dupã ce farmacista a primit îndelung reteta, i-a spus lui Neculai Coman, 78 de ani, din comuna Pãdureni, sã se întoarcã în sat, la medicul de familie, care “a gresit completarea… unei cifre”. “E cald tare, dar nu am ce face. Mã duc înapoi. Îmi trebuie medicamentele urgent. Nu am copii care sã umble pentru mine”, a spus bãtrânul. A mers la microbuz, a dat din nou 2, 5 lei spre Pãdureni si s-a oprit la cabinetul medical. “Am avut noroc sã gãsesc pe doamna doctor. I-am explicat care e problema si dânsa, desi mi-a spus cã nu e ceva important, mi-a modificat acolo la insistenta mea si a pus si stampila dumneaei, ca sã vadã cã e modificat chiar de ea. Doamna noastrã doctor e un om bun, nu am avut niciodatã probleme cu ea. Am luat din nou microbuzul si am venit pânã la Husi si iar m-am dus la farmacie”, declarã bãtrânul. Din nou farmacista s-a uitat lung pe retetã si tot n-a fost multumitã: cifra nu era bine pusã acolo! “Nu e completatã corect nici acum reteta, mosule. Mergi înapoi la medicul de familie, ca sã îti taie altã retetã, cã si acum e gresitã”, i-a transmis farmacista. Degeaba i s-a plâns bãtrânul cã nu mai poate, cã e prea cald si suferã cu picioarele, iar cârja…abia îl mai ajutã, cãci farmacista nici nu avrut sã audã.

Trimis dintr-o parte în alta, omul spune cã merge sã cumpere doctoriile cu bani!

PÃGUBAS “Am plecat la altã farmacie, dar nici acolo nu au vrut. Uitati reteta! De douã ori a scris pe ea doamna doctor, a si stampilat aici, dar nu înteleg de ce doamnele farmaciste nu mi-au dat. Pânã la urmã mã duc sã îmi iau medicamente cu bani, cã nu mai pot umbla. Eu, miercuri, am fost externat din spital, tot cu picioarele si fãrã aceste medicamente cad la pat. Îmi era de ajutor compensarea, cã am numai 350 de lei pensie, dar dacã nu vor…nu am ce face”, a spus bãtrânul, resemnat.

Sã fie medicii de familie atentie când completeazã retetele, cã se supãrã farmacistii!

“Retetele compensate au un formular specific, iar completarea lor corectã e strict necesarã. Nu trebuie fãcute greseli sau modificãri, care sã nu permitã întelegerea exactã a ceea ce se mentioneazã în ea. Medicii de familie ar trebui sã tinã cont de asta, pentru a nu se întâmpla lucruri de genul acesta cu persoanele suferinde”, explicã farmacistele “riguro zitatea” aplicatã la locul de muncã.

Sursa: Vremea Noua

3 comentarii:

Anonim spunea...

farmacistele din husi au terminat scoala de farmaciste cu gura doar k daca le intri ceva is in plop si mai ales unde sia gasit mosu sa se duca la aia din piata unde lucra cea mai mare jigodie farmaciste nesimtite

Anonim spunea...

ghici cine comenta mai sus? o farmacista din Husi, "de Chisinau" ca fratii nostri sunt mai ingaduitori!! Nu vedeti ca nu stie sa scrie? O analfabeta de la tara care plateste articole ca sa denigreze concurenta

Anonim spunea...

anonim stii ceti zic ok is o "analfabeta de la tara" dar tu ce esti sa te gasesti sa comentezi si apropo nu cred k la tara in romania ar avea internet oricum romania ii prea inapoiata pt asa ceva si o tara mult prea coorupta si ink ceva apropo am 12 ani de cand sunt in dubai si tst mea nui pt ca sa scrii in romaneste dar oricum nu ai cei explixa la un biet roman ce sa vazut si el de vreo 5 ani incoace cu un calculator in fata