sâmbătă, august 23, 2008

Si-au pãrãsit locuintele ANL!

NEMULTUMIRI Reclamatii peste reclamatii pe subiectul ANL-urilor din Husi, acolo unde, se pare, o parte a beneficiarilor acestor tipuri de locuinte sfideazã legea, fãrã se putea interveni împotriva lor, în timp ce sute de familii cu copii se plâng pe la usa primarului, pentru a primi un acoperis deasupra capului. Titulari de contract fiind, multi anelisti si-au pus „lacãt“ pe locuinte, plecati fiind în tãri strãine sau si-au subînchiriat apartamentul, fapte contrare legii. Functionarii Primãriei ridicã din umeri si spun cã nu pot interveni în depistarea cazurilor de acest gen, pentru cã nu au modalitãti concrete de verificare. Primarul Ioan Ciupilan a dispus ieri începerea unui control drastic din partea „Urbanismului“ la ANL-uri, la curent cu multimea de reclamatii.

DILEMÃ Mult râvnitele locuinte ANL au ajuns iarãsi subiect de aprige discutii, chiar si dupã aproape 4 ani de când au fost repartizate cele peste 300 de apartamente si garsoniere. De data aceasta, husenii fãrã locuintã proprie, reclamã cã o parte a anelistilor nu respectã legea, subînchiriind spatiul, ori tinându-l încuiat, în timp ce sute de alte familii sunt la un pas de a dormi pe strãzi, în lipsa unei locuinte sociale. Cel putin în zona Husi-Stãnilesti, spun locatarii, nu existã scarã care sã nu aibã apartamente nelocuite de ani de zile sau unul, douã spatii subînchiriate. Anelistii titulari de contract se poartã cu locuintele statului, precum proprietarii de drept, desi, legal, nu sunt. Cristina, o tânãrã de 27 de ani, care urmeazã sã nascã, este una dintre persoanele ce recunoaste cã de aproape un an, locuieste cu chirie în apartamentul ANL al unei rude plecate la muncã în strãinãtate. „A obtinut acest apartament de la Primãrie. Dar a plecat în Italia. Mi-a spus cã pot sã stau aici, în ANL, dar sã îi achit toate datoriile, inclusiv chiria la Primãrie. Nu mi-a luat bani în plus. Mi-a spus cã îmi lasã mie apartamentul. Acum m-am trezit cu aceastã rudã, care mã amenintã cã trebuie sã pãrãsesc spatiul. Unde sã mã duc? Am fost la Primãrie sã mã plâng, dar un domn de acolo, Popa parcã se numeste, mi-a spus cã trebuie sã ne judecãm, dar degeaba cheltui banii. Eu am plãtit si lumina, cã era tãiatã. Am plãtit si apa, cã era opritã, crezând cã voi avea si eu o casã”, plânge femeia.

La repartizare, nu s-au fixat concret modalitãtile de control asupra titularilor de contract!

NEDREPT Chiar dacã în sertarele Primãriei sunt sute de cereri pentru o locuintã socialã, liderii institutiei sustin cã nu pot interveni în astfel de cazuri, deoarece nu au fost fixate modalitãti certe prin care ilegalistii sã fie pedepsiti. „Legea sustine cã locuinta ANL îi poate fi luatã celui care nu respectã regulile de detinere, în urmãtoarele conditii: dacã o pãrãsesc, dacã o subînchiriazã, dacã se dovedeste cã au obtinut-o prin fraudã, dacã o modificã fãrã acordul autoritãtilor. Dar atunci când locuintele au fost repartizate, s-a precizat cã din partea Primãriei se vor efectua controale pentru verificarea acestor aspecte, dar nu s-a stabilit în concret, cum se vor face verificãrile, din pãcate“, a declarat Radu Bobârnat, membru în comisia juridicã a CL, fost presedinte al acesteia în perioada când s-au repartizat „aneleurile“.

Primarul Ciupilan a gãsit o modalitate ineditã de a-i descoperi pe cei care încalcã legea!

SOLUTIE Ioan Ciupilan a dat ieri o dispozitie de urgentã “Urbanismului” primãriei sã înceapã un control drastic în zona ANL. Tot mai multe reclamatii vizând faptele enuntate mai sus au ajuns la urechile lui, iar asta l-a determinat sã ia mãsuri. „Am primit si eu asemenea informatii în aceste zile si de aceea am dispus un control sever acolo. Trebuie sã vedem ce se întâmplã. Dar eu as spune altceva : pentru cã nu putem sã stãm la usa blocului sã îi legitimãm pe cei care locuiesc efectiv acolo, vreau ca oamenii de bunã credintã sã mã ajute si sã îmi aducã la cunostintã care si-a abandonat locuinta si care si-a închiriat-o. Ar fi corect ca acei care au subînchiriat, sã îsi achite toate datoriile pe numele lor, pentru ca apoi sã îi putem ajuta sã primeascã ei locuintele, dacã titularii le-au abandonat”, a precizat primarul Ciupilan.

0 comentarii: