duminică, iulie 04, 2010

Husul in focuri!

! Au iesit scântei ieri, la Consiliu Local Husi! Ultima decizie a primarului Ioan Ciupilan de a schimba, pe neanuntate, conducerea spitalului, dar si alegerea reprezentantilor CL în CA-ul aceleiasi institutii, a dat prilejul unor dezbateri cum nu s-au mai vãzut în actualul mandat: nervi, acuze, „radiografii” ale trecutului, deversãri de orgolii, supãrare mare, ba chiar si avertismente privind pãrãsirea sãlii în semn de protest! Dupã un ceas si jumãtate în aceastã atmosferã, s-a decis în cele din urmã componenta noului CA al spitalului municipal. Prezent la sedintã, deputatului Dan Marian, cãruia i-a revenit momentul de final, si-a spus punctul de vedere, plecând de la urmãtorul îndemn:: „oameni buni, încetati sã mai gânditi numai prin prisma politicii”.

Misterul a fost elucidat si componenta noului Consiliu de Administratie al spitalului municipal Husi este publicã: trimisul primarului în CA se numeste Florin Gavrilescu, iar cei doi reprezentanti ai CL-ului sunt Ioan Valeriu Ciupilan si economista Simona Codreanu; din partea Colegiului Medicilor a fost numit medicul Mihaela Beschieru Ionitã, din partea OAMGAAM, Elena Blãjan, iar de la DSP Vaslui, economista Carmen Boghitã si economistul Victor Popovici. Însã chiar dacã prezentarea listei pare simplã, dezbaterile pânã la momentul alcãtuirii ei au fost…explozive. Tonul l-au dat liberalii: „Domnule primar, am aflat din presã cã l-ati schimbat conducerea spitalului. N-am înteles de ce, pentru cã noi am auzit cã doctorul Tãtaru era un manager bun. De aceea considerãm aceastã schimbare ca fiind pripitã”, au deschis „cutia Pandorei” consilierii PNL. Ba mai mult, Liviu Iacob a plusat si i-a reprosat deschis primarului cã schimbarea doctorului Tãtaru, la fel ca si cea de mai demult, referitoare la numele spitalului, reprezintã „niste rãbufniri de orgoliu ale unora, stim noi ale cui”, a spus iacob, aluziv.

„Mi s-a spus cã n-am nicio calitate ca sã cer bilantul la spital”

DEZVÃLUIRE „Pentru cã m-ati întrebat, am sã vã rãspund de ce am schimbat conducerea spitalului. Pentru cã în momentul în care un director economic, un director general sau ce fel e, îmi face o afirmatie publicã, da, în fata prefectului, în fatã la toatã lumea, cu trei zile înainte de preluarea spitalului, despre faptul cã spitalul are o datorie de 6 miliarde, a doua zi, cã are 9 miliarde, iar când vãd bilantul, vãd cã datoriile sunt de peste 25 de miliarde de lei, atunci credeti cã mai pot accepta acumularea altor si altor datorii? Nu vã mai spun cã prin mari interventii si rugãminti am primit bilantul, deoarece când am sunat sã îl cer, mi s-a spus cã nu am nicio calitate sã vãd cifrele acelea. Nu e normal asa, pentru cã de acum înainte noi rãspundem”, a spun Ciupilan. Dar explicatia lui n-a avut efectul dorit si mai rãu s-au supãrat opozantii. Liviu Iacob a si replicat: „Degeaba spuneti asta, pentru cã eu cred cã schimbarea trebuia discutatã în CL. Trebuia sã stim si noi. Nu Consiliu e administratorul? Plus cã eu am auzit de managementul bun al doamnei Rotaru, de managementul bun al domnului Tãtaru, dar de vreun management al domnului Timus, pe care l-ati instalat director, n-am auzit nimic. Si culmea, cã-l si cunosc”.

Continuarea articolului in Vremea Noua

0 comentarii: